نیویورک را تصور کنید که در آن بحران آب و هوا به حدی تشدید شده است که دولت برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای تحرک انسانی را محدود کرده است – جایی که رمزگذاران Black به نوبه خود MTA را تحت کنترل خود گرفته اند و متروها و قطارهای خود را برای افراد بدون حق رای دادن کنترل می کنند. این واقعیت تلخ و تیزبین است که توسط هنرمند مستقر در بروکلین Olalekan Jeyifous برای نمایش آینده موزه هنر مدرن “بازسازی ها: معماری و سیاهی در آمریکا” ، که در 20 فوریه آغاز می شود ، مجذوب شده است.
pJeyifous یکی از 10 هنرمندی که کار تازه سفارش داده شده خود را برای نمایشگاه افتتاحیه در 20 فوریه به پایان رساندند
جیفیوس ، یکی از 10 هنرمندی که کارهای تازه سفارش داده شده این نمایشگاه را به پایان رساندند و در 20 فوریه افتتاح شد.
با ترکیب کلاژ آنالوگ و دیجیتال ، Jeyifous Frankencityscapes را ایجاد کرده است ، که اغلب بیش از حد درک زیاد است و آنچه را که ما می دانیم می پیچاند و می تواند باشد. وی توضیح می دهد: “رسانه های دیجیتال بسیار سریع هستند ، اما آنالوگ و كلاژ ابعادی به كار می بخشند.” “این به دست و چشم برمی گردد ، که عشق و کاردستی را برمی انگیزد.” برای این نمایشگاه ، جیفیوس فضایی مانند کلیساهای مغازه ای ، بوداگا و مراکز اجتماعی را که از نظر فرهنگی بیهوش می شوند و یا توسط ظریف سازی پاک می شوند ، کشف کرد و آن را “موقت و معماری ناپدید شده شهر بروکلین” نامید. اما خیال به همان اندازه واقعیت اهمیت دارد: روایت های علمی تخیلی که مدت هاست جایگاه های ذهنی این هنرمند را رنگ آمیزی کرده اند (یعنی سه گانه Xenogenesis اکتاویا E. Butler و نوشته های China Miéville) در کنار مضامین فداکاری ، شستن دیدگاه های تاریک ، وارد کار می شوند آینده با امید و تعجب.
تبلیغات
فضا ، سرزمین ، روش های تقسیم و پیمایش هر کدام – این اصلی ترین دغدغه های “بازسازی ها” است ، که شامل کارهای چند رشته ای توسط 10 استعداد سیاه پوست ، از جمله هنرمند آماندا ویلیامز و معمار منظره AD100 والتر هود ، و همچنین عکاسی ایجاد شده توسط دیوید است. هارت در پاسخ. شان اندرسون ، معاون هماهنگ کننده MoMA ، می گوید: “معماری در قلب نمایش است.” “این معماری است که به طور خاص در مورد ساختمانها نیست ، بلکه در مورد چگونگی معماری برخی فضاها از نژادپرستی ضد سیاه است.” بازنمایی ها از نقاشی ها گرفته تا متن تا انیمیشن های رایانه ای است. اندرسون خاطرنشان می کند: “هر چیزی ، از جا ادویه ای گرفته تا سفینه فضایی.” moma.org —كامیل اوخیو
دیدگاه های شما